Főoldal Ajánlom ismerősömnek Kapcsolat

eszközök:

Mi mindent kell még benyelni ?sszel...?
Még most készüljünk fel: hamarosan beköszöntenek a h?vös reggelek, a hideg esték. Immunrendszerünknek szüksége van egy kis felturbózásra, hogy bírja a strapát.

Ahelyett, hogy rettegve várnánk, mikor csap le ránk az ?szi megfázás, tegyük meg id?ben a szükséges óvintézkedéseket! Nem kell ehhez más, mint néhány jóíz? gyümölcs, zöldség!

Fogyasszunk például gyakran fekete áfonyát. Nagy az esélye, hogy elkerül minket az influenzavírus! Antioxidánsban gazdag és harcol a gyulladásokkal szemben.

Együnk gombát: szelént és antioxidánsokat tartalmaz, megel?zve ezzel a náthát. B-vitaminjai - így a niacin és riboflavin - biztosítják az egészséges immunrendszert. Antibakteriális hatású és tanulmányok szerint a tumorok kialakulásával szemben is véd.

Az acai bogyó hatásáról is ódákat zengenek. Sötét színe már jelzi, hogy tele van antioxidánssal, mely lassítja az öregedést és harcol a betegségek ellen. Minden formában kiváló, magában, smoothie-ba keverve vagy gabonával fogyasztva.



A kagylót nem mindenki szereti, de érdemes megfontolni a fogyasztását! Immuner?sít? ugyanis. Cinktartalma jelent?s. Ne feledjük, hogy az alacsony cink-szintet férfiaknál a terméketlenséghez kötötték, így számukra különösen el?nyös a fogyasztása. A sebek gyógyításában is élen jár.

Finom és hatékony gyümölcs a görögdinnye! Frissít?, hidratáló, tele antioxidánssal és glutationnal, utóbbi glutaminsavból, ciszteinb?l és glicinb?l álló tripeptid. Fogyasszuk a dinnyét az egészséges immunrendszer meg?rzéséért és a fert?zések megel?zéséért!

A káposzta is remek, ha a védelemr?l van szó. Immuner?sít? glutationban gazdag, olcsó és könny? egytálételt varázsolni bel?le. Többféle változata van, ki-ki válogasson ízlése szerint!

Mandulával nemcsak az immunrendszerünket er?sítjük, negyed csészényi adag elfogyasztása 50 százalékát biztosítja a napi E-vitamin szükségletnek. B-vitaminokban gazdag, és a stressz ellen is véd.

Együk a grépfrútot! Igen sok C-vitamint tartalmaz, amellyel, talán mondani sem kell, mennyit tesz a megfázás kialakulása ellen. Flavonoidokban gazdag. Ha nem szeretjük a grépfrútot, a narancs és a mandarin ugyanolyan jó!

A búzacsíra ugyancsak hatásos. Rost, fehérje, és "jó" zsír van benne, mindre nagy szükségünk van. Alacsony zsírtartalmú joghurttal keverjük, amely min?ségi és szervezetünkre nézve el?nyös tejtermék. Egy adag elfogyasztásával naponta sokat teszünk a megfázás megel?zéséért. D-vitaminnal van tele.



El? a fokhagymával! Lehet?leg ne akkor fogyasszuk, ha társaságba megyünk. Antioxidáns tartalma igen hatékony az immunrendszer védésében! A gyomorrák megel?zésében is hatékonynak t?nik.

A spenót tápanyagokban gazdag, folsavat is tartalmaz, mely a sejtképz?désben játszik szerepet. Rostban, antioxidánsban, C-vitaminban gazdag.

Remek választás az édes burgonya és a brokkoli is. El?bbi a répához hasonlóan béta-karotinnal van tele, felveszi a harcot a szabad gyökökkel szemben és sok benne az A-vitamin, amely hozzájárul az öregedés lassításához. Tápanyagokban gazdag, A-, C vitamint és glutationt is tartalmaz a brokkoli.

Végül, ha kiválasztottuk a legjobbakat, amelyeket étkezéseinkhez fogyasztunk majd, öblítsük le finom teával! A zöld és a fekete tea a legmegfelel?bb az immunrendszer er?sítésére. Antioxidánsaik ugyanis harcolnak a sejtrongáló szabad gyökök ellen.

Nyomtatható változat

Megosztás a Facebook-on

Ajánlja a cikket
--- visszalépés ---
forrás: ma.hu
Ajánljuk


Most megy a TV-ben:

Küldj egy névnapi képeslapot



nevű ismerősödnek!

Kövess minket a Facebook-on is


Facebook oldalunkFacebook oldalunk megnyitása.

Felhőkép