Főoldal Ajánlom ismerősömnek Kapcsolat


A hónap zöldsége: a sütőtök


Október végén már-már hagyománnyá válik hazánkban is a töklámpás faragás, amely jó móka kicsiknek és nagyoknak egyaránt.
De miből is készül? Ismerjük meg a sütőtök táplálkozás élettani jelentőségét!


A sütőtök hazája Dél-Amerika. Jelentős mennyiségű béta-karotin, A-, B-, C-vitamin, kalcium, foszfor és magnéziumforrás. A béta-karotin, C-, és E- vitamin antioxidáns hatású, amely a szervezetben lévő szabad gyökök megkötésében vesz részt. Ezáltal segíti a rákos betegségek megelőzését. Fogyasztásával csökkenthető az érelmeszesedés és a prosztata betegségek kialakulása. A sütőtök magas A- vitamin tartalmának köszönhetően nyugtatja, hidratálja a bőrt és kedvező hatású a pattanásos bőrre. Kiváló arcpakolást készíthetünk belőle. Mivel könnyen emészthető és ritkán okoz allergiát, csecsemők számára az anyatej mellett értékes kiegészítő táplálék. Magas cukortartalma miatt cukorbetegek számára nem ajánlott a fogyasztása. A tökmag jelentős vas, foszfor, kálium, magnézium és cinkforrás. A természetgyógyászatban a tökmagot a férgek ellenszereként hsználják, mivel hashajtóhatású. A sütőtöklé szintén fontos vitamin, ásványi anyag és rostforrás. Különösen az őszi-téli megfázásos időszakban célszerű fogyasztani immunerősítő és gyulladáscsökkentő hatása miatt. Bátran fogyasszunk belőle minél többet, változatos formákban elkészítve!

Váljék kedves egészségükre!
Dormánné Szabó Brigitta dietetikus
Ajánljuk


Most megy a TV-ben:

Küldj egy névnapi képeslapot



nevű ismerősödnek!

Kövess minket a Facebook-on is


Facebook oldalunkFacebook oldalunk megnyitása.

Felhőkép